Jak efektywnie pracować #bezbiura! Sprawdź narzędzie z których korzystam na co dzień!

05/01/2022

Praca #bezbiura to coś dla mnie. Praktykowałem ją jeszcze na długo przed tym, kiedy stała się modna i wiele lat przed tym, gdy zostaliśmy zmuszeni do zastania w domach przez pandemię. Uważam, że odpowiednio zorganizowana praca #bezbiura podnosi efektywność i daje wolność. Jak robić to dobrze? Podstawą są narzędzia, które umożliwiają dobrą organizację i usprawniają wykonywanie obowiązków. Oto lista tych, z których korzystam na co dzień.

Czego potrzebujesz, by pracować bez biura? Wystarczy komputer i smartfon oraz odrobina dobrej woli. Wszystkie narzędzia, z których korzystam na co dzień, są w pełni bezpłatne. Części z nich wymaga tego, by poświecić nieco czasu na ich optymalizację czy opanowanie. Jednak to inwestycja, która się opłaci i zaowocuje sporymi oszczędnościami czasu. Co mogę polecić?

  • MeisterTask – Moim zdaniem jest to najlepsze z darmowych narzędzi tego typu. Aplikacja do zarządzania zadaniami jest nieco podobna do Trello. Dzięki niej mogę kontaktować się z klientami oraz zespołem – przydzielać zadania, konsultować je i oznaczać ich realizację. Co ważne, korzystanie z MeisterTaska umożliwia nie tylko dobre zorganizowanie grafiku, ale także znacznie ułatwia komunikację w zespole i ogranicza liczbę telefonów związanych z omawianiem poszczególnych zadań. MeisterTask ma sporo opcji, które ułatwiają zarządzanie zadaniami, takich jak m.in. przypomnienia, tagi czy listy punktowe. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji desktopowej jak i w odsłonie na Androida i iOS – dzięki temu można pracować z każdego miejsca z dostępem do sieci.
  • Gmail – Managera poczty od Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Narzędzie jest intuicyjne, proste w obsłudze i aktualizowane na bieżąco. Większość spraw staram się załatwiać na poziomie zadań w MeisterTasku. Mam jednak klientów, którzy nie są przekonani do platformy. Z tymi kontaktuję się przede wszystkim mailowo. Za pośrednictwem poczty załatwiam też mnóstwo innych kwestii technicznych – ustalenia zapisane w historii mailingu często są bardziej wiążące od tych podejmowanych tylko w trakcie rozmowy telefonicznej.
  • Kalendarz Google – W każdej pracy ważna jest organizacja, zwłaszcza wtedy gdy czuwa się nad wieloma projektami jednocześnie. Dlatego korzystam z kalendarza Google. Pozwala on nie tylko na zaplanowanie własnego grafiku, ale także można zsynchronizować go z planami innych osób. Dzięki temu łatwiej wziąć pod uwagę potrzeby i plany całego zespołu.
  • Notatnik – Wiele pomysłów jest wartych zapisania. Część z nich przerodzi się w dobre idee, pozostałe pozostaną niezrealizowane. Notatnik to narzędzie, gdzie gromadzę zagadnienia, które planuje w najbliższym czasie przemyśleć. Dzięki temu wiem, że nie zostaną zapomniane. Co więcej, notatnik to również dobre miejsce do zapisywania bieżących ustaleń.
  • Zoom i Skype – Nie wszystko można omówić przez telefon. Długie rozmowy, a zwłaszcza te związane z pracą nad konkretnymi projektami, warto połączyć z prezentacją. Skype i Zoom to programy, z których korzystam również przy okazji kontaktów z zespołem – zwłaszcza wtedy, gdy pracujemy wspólnie nad projektem.
  • Facebook/Messenger/LinkedIn – Media społecznościowe to narzędzie, które służy do promocji i rozmów. Tam mogę ciągle utrzymywać kontakt z moimi stałymi klientami oraz pozyskiwać nowych. Co więcej, doceniam również rolę Messengera – dla wielu osób łatwiej napisać na komunikatorze niż wysłać mail czy zadzwonić.
  • GoogleDrive – Czy jeszcze kogoś trzeba przekonywać do tego, by trzymać pliki w chmurze? Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zabezpieczamy ważne dane przed utratą, ale także zyskujemy możliwość powrotu do ich poprzednich wersji. Backupy są bardzo istotną częścią prowadzenia biznesu.
  • Fakturownia – Wystawianie faktur może być proste. Fakturownia to program, który pozwala na łatwe przygotowanie dokumentacji. Na stronie fakturownia.pl można się zalogować, zyskując dostęp do historii wystawianych faktur.

To lista podstawowych narzędzi, z których korzystam na co dzień. Z pewnością będzie ona jeszcze rozbudowywana. Zachęcam więc do tego, byś za jakiś czas powrócił do artykułu.

Gabriel Besta 

Nazywam się Gabriel Besta. Jestem właścicielem marki Medializer oraz twórcą i współtwórcą projektów, które wchodzą w skład Grupy Medializer.

Są to Medializer e-commerce & marketing agency, Medializer – dedykowane sklepy internetowe, Joyful – portal modowy promujący polską branżę fashion oraz Ecomersy - serwis informacyjny o marketingu i ecommerce.

W marketingu pracuję od kilkunastu lat. Jako leader zespołu czuwam i czuwałem nad wzrastaniem kilkuset firm i e-sklepów. Wraz ze swoim zespołem realizuję kampanie e-marketingowe dla kilkudziesięciu sklepów i firm. 

Chcesz rozwinąć swoją firmę? Dobrze trafiłeś! 

Mikrosegmentacja odbiorców – jak tworzyć grupy, które naprawdę konwertują

Mikrosegmentacja odbiorców – jak tworzyć grupy, które naprawdę konwertują

12/02/2025
Wyobraź sobie, że wysyłasz jedną wiadomość do setek odbiorców, ale tylko nieliczni na nią reagują i rzeczywiście wykazują zainteresowanie – pozostali ignorują Twój przekaz, ponieważ nie czują, że jest skierowany do nich. W świecie online przesyconym reklamami to prosta droga do utraty klientów. Jak temu zapobiec? Tutaj właśnie wkracza mikrosegmentacja...
Czym jest Customer Lifetime Value i jak ją zwiększyć?

Czym jest Customer Lifetime Value i jak ją zwiększyć?

05/02/2025
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda cykl życia Twoich klientów? Czy próbowałeś spojrzeć szerzej na relacje z konsumentami, przeanalizować całą historię ich kontaktu z firmą? Kluczem do sukcesu w dzisiejszym e-commerce bez wątpienia jest umiejętność dostrzeżenia „większego obrazka”, czyli nieskupianie się na pojedynczych wskaźnikach, a kompleksowe podejście i planowanie rozbudowanych...
Era mobile-first. To tutaj są Twoi klienci

Era mobile-first. To tutaj są Twoi klienci

22/01/2025
Czy Twój sklep internetowy jest zoptymalizowany pod urządzenia mobilne? Jeżeli nie, najwyższa pora to zmienić! Dzisiaj pokażę Ci, że mobile-first to najważniejszy trend współczesnego e-commerce, a dostosowanie się do niego stało się koniecznością, by zatrzymać przy sobie klientów. Przenośne urządzenia (przede wszystkim smartfony) stały się nieodłączną częścią codzienności, i to...