Jak efektywnie pracować #bezbiura! Sprawdź narzędzie z których korzystam na co dzień!

05/01/2022

Praca #bezbiura to coś dla mnie. Praktykowałem ją jeszcze na długo przed tym, kiedy stała się modna i wiele lat przed tym, gdy zostaliśmy zmuszeni do zastania w domach przez pandemię. Uważam, że odpowiednio zorganizowana praca #bezbiura podnosi efektywność i daje wolność. Jak robić to dobrze? Podstawą są narzędzia, które umożliwiają dobrą organizację i usprawniają wykonywanie obowiązków. Oto lista tych, z których korzystam na co dzień.

Czego potrzebujesz, by pracować bez biura? Wystarczy komputer i smartfon oraz odrobina dobrej woli. Wszystkie narzędzia, z których korzystam na co dzień, są w pełni bezpłatne. Części z nich wymaga tego, by poświecić nieco czasu na ich optymalizację czy opanowanie. Jednak to inwestycja, która się opłaci i zaowocuje sporymi oszczędnościami czasu. Co mogę polecić?

  • MeisterTask – Moim zdaniem jest to najlepsze z darmowych narzędzi tego typu. Aplikacja do zarządzania zadaniami jest nieco podobna do Trello. Dzięki niej mogę kontaktować się z klientami oraz zespołem – przydzielać zadania, konsultować je i oznaczać ich realizację. Co ważne, korzystanie z MeisterTaska umożliwia nie tylko dobre zorganizowanie grafiku, ale także znacznie ułatwia komunikację w zespole i ogranicza liczbę telefonów związanych z omawianiem poszczególnych zadań. MeisterTask ma sporo opcji, które ułatwiają zarządzanie zadaniami, takich jak m.in. przypomnienia, tagi czy listy punktowe. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji desktopowej jak i w odsłonie na Androida i iOS – dzięki temu można pracować z każdego miejsca z dostępem do sieci.
  • Gmail – Managera poczty od Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Narzędzie jest intuicyjne, proste w obsłudze i aktualizowane na bieżąco. Większość spraw staram się załatwiać na poziomie zadań w MeisterTasku. Mam jednak klientów, którzy nie są przekonani do platformy. Z tymi kontaktuję się przede wszystkim mailowo. Za pośrednictwem poczty załatwiam też mnóstwo innych kwestii technicznych – ustalenia zapisane w historii mailingu często są bardziej wiążące od tych podejmowanych tylko w trakcie rozmowy telefonicznej.
  • Kalendarz Google – W każdej pracy ważna jest organizacja, zwłaszcza wtedy gdy czuwa się nad wieloma projektami jednocześnie. Dlatego korzystam z kalendarza Google. Pozwala on nie tylko na zaplanowanie własnego grafiku, ale także można zsynchronizować go z planami innych osób. Dzięki temu łatwiej wziąć pod uwagę potrzeby i plany całego zespołu.
  • Notatnik – Wiele pomysłów jest wartych zapisania. Część z nich przerodzi się w dobre idee, pozostałe pozostaną niezrealizowane. Notatnik to narzędzie, gdzie gromadzę zagadnienia, które planuje w najbliższym czasie przemyśleć. Dzięki temu wiem, że nie zostaną zapomniane. Co więcej, notatnik to również dobre miejsce do zapisywania bieżących ustaleń.
  • Zoom i Skype – Nie wszystko można omówić przez telefon. Długie rozmowy, a zwłaszcza te związane z pracą nad konkretnymi projektami, warto połączyć z prezentacją. Skype i Zoom to programy, z których korzystam również przy okazji kontaktów z zespołem – zwłaszcza wtedy, gdy pracujemy wspólnie nad projektem.
  • Facebook/Messenger/LinkedIn – Media społecznościowe to narzędzie, które służy do promocji i rozmów. Tam mogę ciągle utrzymywać kontakt z moimi stałymi klientami oraz pozyskiwać nowych. Co więcej, doceniam również rolę Messengera – dla wielu osób łatwiej napisać na komunikatorze niż wysłać mail czy zadzwonić.
  • GoogleDrive – Czy jeszcze kogoś trzeba przekonywać do tego, by trzymać pliki w chmurze? Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zabezpieczamy ważne dane przed utratą, ale także zyskujemy możliwość powrotu do ich poprzednich wersji. Backupy są bardzo istotną częścią prowadzenia biznesu.
  • Fakturownia – Wystawianie faktur może być proste. Fakturownia to program, który pozwala na łatwe przygotowanie dokumentacji. Na stronie fakturownia.pl można się zalogować, zyskując dostęp do historii wystawianych faktur.

To lista podstawowych narzędzi, z których korzystam na co dzień. Z pewnością będzie ona jeszcze rozbudowywana. Zachęcam więc do tego, byś za jakiś czas powrócił do artykułu.

Gabriel Besta 

Nazywam się Gabriel Besta. Jestem właścicielem marki Medializer oraz twórcą i współtwórcą projektów, które wchodzą w skład Grupy Medializer.

Są to Medializer e-commerce & marketing agency, Medializer – dedykowane sklepy internetowe, Joyful – portal modowy promujący polską branżę fashion oraz Ecomersy - serwis informacyjny o marketingu i ecommerce.

W marketingu pracuję od kilkunastu lat. Jako leader zespołu czuwam i czuwałem nad wzrastaniem kilkuset firm i e-sklepów. Wraz ze swoim zespołem realizuję kampanie e-marketingowe dla kilkudziesięciu sklepów i firm. 

Chcesz rozwinąć swoją firmę? Dobrze trafiłeś! 

Jesienne trendy. Wykorzystaj je w storytellingu swojej marki!

Jesienne trendy. Wykorzystaj je w storytellingu swojej marki!

02/10/2024
Jesień to dla wielu osób wyjątkowo nostalgiczny czas, który kojarzy się z pięknymi kolorami i długimi wieczorami spędzanymi pod kocem, z kubkiem gorącej herbaty w dłoniach. Ta pora roku mocno różni się od lata, kiedy klienci wolą przebywać na świeżym powietrzu. Wykorzystaj tę zmianę, by wpłynąć na odbiorców i uatrakcyjnić...
Sukces w Black Friday: zaplanuj skuteczną kampanię!

Sukces w Black Friday: zaplanuj skuteczną kampanię!

25/09/2024
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w świecie handlu internetowego (i nie tylko!) – Czarny Piątek można nazwać świętem e-commerce. W ciągu jednego lub kilku dni (promocje często trwają dłużej niż tylko w piątek) wyprzedaże potrafią przynieść zawrotne zyski, a firmy nierzadko realizują kilkumiesięczne plany sprzedażowe. Aby tegoroczne Black...
Jesień w e-commerce. Przygotuj swój sklep!

Jesień w e-commerce. Przygotuj swój sklep!

18/09/2024
Wrzesień kojarzy się z nowymi początkami – rozpoczęciem roku szkolnego, nadchodzącą wielkimi krokami jesienią, a także kolejnym sezonem sprzedażowym. W tym miesiącu rynek e-commerce zdecydowanie nabiera tempa, a wypoczęci po wakacjach klienci chętniej robią zakupy. Powoli zaczynamy myśleć również o ważnych wydarzeniach towarzyszących drugiej połowie roku – Halloween, Black Friday,...