Jak efektywnie pracować #bezbiura! Sprawdź narzędzie z których korzystam na co dzień!

05/01/2022

Praca #bezbiura to coś dla mnie. Praktykowałem ją jeszcze na długo przed tym, kiedy stała się modna i wiele lat przed tym, gdy zostaliśmy zmuszeni do zastania w domach przez pandemię. Uważam, że odpowiednio zorganizowana praca #bezbiura podnosi efektywność i daje wolność. Jak robić to dobrze? Podstawą są narzędzia, które umożliwiają dobrą organizację i usprawniają wykonywanie obowiązków. Oto lista tych, z których korzystam na co dzień.

Czego potrzebujesz, by pracować bez biura? Wystarczy komputer i smartfon oraz odrobina dobrej woli. Wszystkie narzędzia, z których korzystam na co dzień, są w pełni bezpłatne. Części z nich wymaga tego, by poświecić nieco czasu na ich optymalizację czy opanowanie. Jednak to inwestycja, która się opłaci i zaowocuje sporymi oszczędnościami czasu. Co mogę polecić?

  • MeisterTask – Moim zdaniem jest to najlepsze z darmowych narzędzi tego typu. Aplikacja do zarządzania zadaniami jest nieco podobna do Trello. Dzięki niej mogę kontaktować się z klientami oraz zespołem – przydzielać zadania, konsultować je i oznaczać ich realizację. Co ważne, korzystanie z MeisterTaska umożliwia nie tylko dobre zorganizowanie grafiku, ale także znacznie ułatwia komunikację w zespole i ogranicza liczbę telefonów związanych z omawianiem poszczególnych zadań. MeisterTask ma sporo opcji, które ułatwiają zarządzanie zadaniami, takich jak m.in. przypomnienia, tagi czy listy punktowe. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji desktopowej jak i w odsłonie na Androida i iOS – dzięki temu można pracować z każdego miejsca z dostępem do sieci.
  • Gmail – Managera poczty od Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Narzędzie jest intuicyjne, proste w obsłudze i aktualizowane na bieżąco. Większość spraw staram się załatwiać na poziomie zadań w MeisterTasku. Mam jednak klientów, którzy nie są przekonani do platformy. Z tymi kontaktuję się przede wszystkim mailowo. Za pośrednictwem poczty załatwiam też mnóstwo innych kwestii technicznych – ustalenia zapisane w historii mailingu często są bardziej wiążące od tych podejmowanych tylko w trakcie rozmowy telefonicznej.
  • Kalendarz Google – W każdej pracy ważna jest organizacja, zwłaszcza wtedy gdy czuwa się nad wieloma projektami jednocześnie. Dlatego korzystam z kalendarza Google. Pozwala on nie tylko na zaplanowanie własnego grafiku, ale także można zsynchronizować go z planami innych osób. Dzięki temu łatwiej wziąć pod uwagę potrzeby i plany całego zespołu.
  • Notatnik – Wiele pomysłów jest wartych zapisania. Część z nich przerodzi się w dobre idee, pozostałe pozostaną niezrealizowane. Notatnik to narzędzie, gdzie gromadzę zagadnienia, które planuje w najbliższym czasie przemyśleć. Dzięki temu wiem, że nie zostaną zapomniane. Co więcej, notatnik to również dobre miejsce do zapisywania bieżących ustaleń.
  • Zoom i Skype – Nie wszystko można omówić przez telefon. Długie rozmowy, a zwłaszcza te związane z pracą nad konkretnymi projektami, warto połączyć z prezentacją. Skype i Zoom to programy, z których korzystam również przy okazji kontaktów z zespołem – zwłaszcza wtedy, gdy pracujemy wspólnie nad projektem.
  • Facebook/Messenger/LinkedIn – Media społecznościowe to narzędzie, które służy do promocji i rozmów. Tam mogę ciągle utrzymywać kontakt z moimi stałymi klientami oraz pozyskiwać nowych. Co więcej, doceniam również rolę Messengera – dla wielu osób łatwiej napisać na komunikatorze niż wysłać mail czy zadzwonić.
  • GoogleDrive – Czy jeszcze kogoś trzeba przekonywać do tego, by trzymać pliki w chmurze? Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zabezpieczamy ważne dane przed utratą, ale także zyskujemy możliwość powrotu do ich poprzednich wersji. Backupy są bardzo istotną częścią prowadzenia biznesu.
  • Fakturownia – Wystawianie faktur może być proste. Fakturownia to program, który pozwala na łatwe przygotowanie dokumentacji. Na stronie fakturownia.pl można się zalogować, zyskując dostęp do historii wystawianych faktur.

To lista podstawowych narzędzi, z których korzystam na co dzień. Z pewnością będzie ona jeszcze rozbudowywana. Zachęcam więc do tego, byś za jakiś czas powrócił do artykułu.

Gabriel Besta 

Nazywam się Gabriel Besta. Jestem właścicielem marki Medializer oraz twórcą i współtwórcą projektów, które wchodzą w skład Grupy Medializer.

Są to Medializer e-commerce & marketing agency, Medializer – dedykowane sklepy internetowe, Joyful – portal modowy promujący polską branżę fashion oraz Ecomersy - serwis informacyjny o marketingu i ecommerce.

W marketingu pracuję od kilkunastu lat. Jako leader zespołu czuwam i czuwałem nad wzrastaniem kilkuset firm i e-sklepów. Wraz ze swoim zespołem realizuję kampanie e-marketingowe dla kilkudziesięciu sklepów i firm. 

Chcesz rozwinąć swoją firmę? Dobrze trafiłeś! 

Copywriting w e-commerce - inwestycja z wysoką stopą zwrotu

Copywriting w e-commerce - inwestycja z wysoką stopą zwrotu

05/07/2023
Zastanawiasz się, czy potrzebujesz usług copywritera? Nie wiesz, czy warto zainwestować firmowe fundusze w działania, których nie sposób bezpośrednio przeliczyć na zyski? Uważasz, że możesz zaoszczędzić i samodzielnie napisać teksty dla swojego e-biznesu? Jeśli masz wątpliwości, przeczytaj ten artykuł – dowiesz się, dlaczego copywriting to coś, na czym lepiej nie...
Opinie klientów – dlaczego ich potrzebujesz i jak je zdobywać?

Opinie klientów – dlaczego ich potrzebujesz i jak je zdobywać?

28/06/2023
Według Spiegel Research Center niemal 95% klientów sprawdza recenzje produktów przed dokonaniem zakupów. Mało tego – opinie potrafią zwiększyć konwersję nawet o 270%. Ufamy internetowym recenzjom w tym samym stopniu, co poleceniom od najbliższych nam osób. Dlatego marketing rekomendacyjny jest tak istotny – opinie klientów mają olbrzymi wpływ na sprzedaż....
Call to Action, czyli jak zachęcić klientów do działania

Call to Action, czyli jak zachęcić klientów do działania

01/03/2023
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz skłonić odbiorców do wykonania pożądanych czynności? Jak sprawić, by większa liczba osób finalizowała transakcje? Do zrealizowania tego celu niezbędne okaże się tzw. Call to Action, czyli wezwanie do działania. Jest to krótki komunikat (czasami zawierający tylko jedno słowo), który nakłania...