Jak efektywnie pracować #bezbiura! Sprawdź narzędzie z których korzystam na co dzień!

05/01/2022

Praca #bezbiura to coś dla mnie. Praktykowałem ją jeszcze na długo przed tym, kiedy stała się modna i wiele lat przed tym, gdy zostaliśmy zmuszeni do zastania w domach przez pandemię. Uważam, że odpowiednio zorganizowana praca #bezbiura podnosi efektywność i daje wolność. Jak robić to dobrze? Podstawą są narzędzia, które umożliwiają dobrą organizację i usprawniają wykonywanie obowiązków. Oto lista tych, z których korzystam na co dzień.

Czego potrzebujesz, by pracować bez biura? Wystarczy komputer i smartfon oraz odrobina dobrej woli. Wszystkie narzędzia, z których korzystam na co dzień, są w pełni bezpłatne. Części z nich wymaga tego, by poświecić nieco czasu na ich optymalizację czy opanowanie. Jednak to inwestycja, która się opłaci i zaowocuje sporymi oszczędnościami czasu. Co mogę polecić?

  • MeisterTask – Moim zdaniem jest to najlepsze z darmowych narzędzi tego typu. Aplikacja do zarządzania zadaniami jest nieco podobna do Trello. Dzięki niej mogę kontaktować się z klientami oraz zespołem – przydzielać zadania, konsultować je i oznaczać ich realizację. Co ważne, korzystanie z MeisterTaska umożliwia nie tylko dobre zorganizowanie grafiku, ale także znacznie ułatwia komunikację w zespole i ogranicza liczbę telefonów związanych z omawianiem poszczególnych zadań. MeisterTask ma sporo opcji, które ułatwiają zarządzanie zadaniami, takich jak m.in. przypomnienia, tagi czy listy punktowe. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji desktopowej jak i w odsłonie na Androida i iOS – dzięki temu można pracować z każdego miejsca z dostępem do sieci.
  • Gmail – Managera poczty od Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Narzędzie jest intuicyjne, proste w obsłudze i aktualizowane na bieżąco. Większość spraw staram się załatwiać na poziomie zadań w MeisterTasku. Mam jednak klientów, którzy nie są przekonani do platformy. Z tymi kontaktuję się przede wszystkim mailowo. Za pośrednictwem poczty załatwiam też mnóstwo innych kwestii technicznych – ustalenia zapisane w historii mailingu często są bardziej wiążące od tych podejmowanych tylko w trakcie rozmowy telefonicznej.
  • Kalendarz Google – W każdej pracy ważna jest organizacja, zwłaszcza wtedy gdy czuwa się nad wieloma projektami jednocześnie. Dlatego korzystam z kalendarza Google. Pozwala on nie tylko na zaplanowanie własnego grafiku, ale także można zsynchronizować go z planami innych osób. Dzięki temu łatwiej wziąć pod uwagę potrzeby i plany całego zespołu.
  • Notatnik – Wiele pomysłów jest wartych zapisania. Część z nich przerodzi się w dobre idee, pozostałe pozostaną niezrealizowane. Notatnik to narzędzie, gdzie gromadzę zagadnienia, które planuje w najbliższym czasie przemyśleć. Dzięki temu wiem, że nie zostaną zapomniane. Co więcej, notatnik to również dobre miejsce do zapisywania bieżących ustaleń.
  • Zoom i Skype – Nie wszystko można omówić przez telefon. Długie rozmowy, a zwłaszcza te związane z pracą nad konkretnymi projektami, warto połączyć z prezentacją. Skype i Zoom to programy, z których korzystam również przy okazji kontaktów z zespołem – zwłaszcza wtedy, gdy pracujemy wspólnie nad projektem.
  • Facebook/Messenger/LinkedIn – Media społecznościowe to narzędzie, które służy do promocji i rozmów. Tam mogę ciągle utrzymywać kontakt z moimi stałymi klientami oraz pozyskiwać nowych. Co więcej, doceniam również rolę Messengera – dla wielu osób łatwiej napisać na komunikatorze niż wysłać mail czy zadzwonić.
  • GoogleDrive – Czy jeszcze kogoś trzeba przekonywać do tego, by trzymać pliki w chmurze? Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zabezpieczamy ważne dane przed utratą, ale także zyskujemy możliwość powrotu do ich poprzednich wersji. Backupy są bardzo istotną częścią prowadzenia biznesu.
  • Fakturownia – Wystawianie faktur może być proste. Fakturownia to program, który pozwala na łatwe przygotowanie dokumentacji. Na stronie fakturownia.pl można się zalogować, zyskując dostęp do historii wystawianych faktur.

To lista podstawowych narzędzi, z których korzystam na co dzień. Z pewnością będzie ona jeszcze rozbudowywana. Zachęcam więc do tego, byś za jakiś czas powrócił do artykułu.

Gabriel Besta 

Nazywam się Gabriel Besta. Jestem właścicielem marki Medializer oraz twórcą i współtwórcą projektów, które wchodzą w skład Grupy Medializer.

Są to Medializer e-commerce & marketing agency, Medializer – dedykowane sklepy internetowe, Joyful – portal modowy promujący polską branżę fashion oraz Ecomersy - serwis informacyjny o marketingu i ecommerce.

W marketingu pracuję od kilkunastu lat. Jako leader zespołu czuwam i czuwałem nad wzrastaniem kilkuset firm i e-sklepów. Wraz ze swoim zespołem realizuję kampanie e-marketingowe dla kilkudziesięciu sklepów i firm. 

Chcesz rozwinąć swoją firmę? Dobrze trafiłeś! 

Prezentowe przewodniki zakupowe – jak wykorzystać je do promocji produktów w sklepie online?

Prezentowe przewodniki zakupowe – jak wykorzystać je do promocji produktów w sklepie online?

11/12/2024
Okres świąteczny to czas wzmożonych zakupów, w którym klienci poszukują inspiracji na idealne prezenty dla bliskich. Wybór może być jednak przytłaczający – tysiące produktów, ograniczony czas i rosnące oczekiwania często utrudniają podjęcie decyzji. W tym momencie z pomocą przychodzą prezentowe przewodniki zakupowe: są one niezwykle praktycznym narzędziem, które wspiera kupujących,...
Przygotuj sklep na Święta. Detale, które budują świąteczną atmosferę i napędzają sprzedaż

Przygotuj sklep na Święta. Detale, które budują świąteczną atmosferę i napędzają sprzedaż

04/12/2024
Magia Świąt potrafi oczarować każdego, dlaczego więc nie przenieść tego wyjątkowego klimatu do swojego sklepu internetowego? Odpowiednia kolorystyka, subtelne akcenty graficzne i bożonarodzeniowy storytelling to sprawdzone metody na stworzenie niepowtarzalnej atmosfery, przyciągnięcia klientów i zwiększenia sprzedaży w grudniu. Tutaj liczą się detale, które – zebrane w całość – pozwolą przygotować...
Gorący sezon w e-commerce. Jak przygotować się na zwiększony ruch w sklepie internetowym?

Gorący sezon w e-commerce. Jak przygotować się na zwiększony ruch w sklepie internetowym?

27/11/2024
Obecny okres to najbardziej intensywny czas w e-commerce – jesień, Black Friday, Cyber Monday i gorączka zakupów przedświątecznych przyciągają miliony klientów do różnych sklepów internetowych, co oznacza, że ruch na stronach gwałtownie rośnie, a konkurencja staje się jeszcze bardziej zacięta. Czy da się na to odpowiednio przygotować? Oczywiście, że tak...