Narzędzia

Praca #bezbiura ma mnóstwo zalet. Dzięki niej możesz czuć się wolny i być prawdziwie efektywny. Zespół Medializer Group liczy kilkanaście osób, z których wszystkie pracują zdalnie od wielu lat i świetnie się ze sobą zgrywają. Wszystko dzięki odpowiednim narzędziom. Oto pomocna lista programów i aplikacji, dzięki którym stworzysz warsztat umożlwiający łatwe i przyjemne kierowanie firmą w pełni zdalnie. Pamiętaj jednak, najważniejsi są ludzie, z którymi pracujesz oraz to, abyś sam miał dobrą motywację.

Ile kosztują narzędzia do pracy #bezbiura, z których korzystam na co dzień? Są bezpłatne. Wymagają jedynie poświęcenia nieco czasu do tego, by je poznać i dostosować do własnych potrzeb. Jeśli planujesz założyć firmę, która będzie działała w pełni zdalnie, z pewnością warto, byś zapoznał się z tą listą:

   Meister Task

To mój numer jeden w pracy zespołowej. Za pośrednictwem tego programu współpracuję z większością klientów. Pozwala on na przyporządkowanie każdemu klientowi osobno planera zadań, umożlwiającego śledzenie postępów w ich realizacji. Co więcej, program to również dobry sposób na kontakt z klientem i członkami zespołu, który jest o wiele praktyczniejszy od maila, ponieważ odpowiedzi udzielane są w wątkach dotyczących konkretnych kwestii. Program ma wersję desktopową oraz aplikację, dzięki której można czuwać nad zadaniami z poziomu smartfona.

Więcej: MeisterTask – aplikacja do zarządzania zadaniami w zespole i kontaktu z klientem! Zdecydowanie polecam!

   Gmail

Najlepsze są sprawdzone rozwiązania. Dlatego do kontaktu z klientami korzystam z Gmaila. W przypadku stron firmowych przekierowuję pocztę za pośrednictwem zabezpieczonych aliasów. Co więcej, Gmaila wykorzystuję też do kontaktów z klientami, którzy nie są przekonani do pracy na poziomie platformy MeisterTask.

    Zoom i Skype

Pracuję #bezbiura. Nie widuję się na żywo nie tylko z klientami, ale i członkami mojego zespołu. To jednak nie problem – pracujemy ze sobą od wielu lat i wiemy, ze możemy na sobie polegać. Na szczęście jest internet. Spotkania na Skype i Zoomie to moja codzienność. Dzięki nim omawiam wiele spraw, a do tego niektóre rzeczy mogę pokazać, co daje przewagę nad rozmową telefoniczną.

   Kalendarz Google / Kalendarz Apple

Dobra organizacja to podstawa. Do planowania osobistych obowiązków używam Kalendarza Google. Dlaczego? To sprawdzone narzędzie ze stałym wsparciem, które bez problemu mogę współdzielić z innym członkami zespołu. Pozwala też na łatwe ustawianie przypomnień mailowych lub pushy.

   Google Drive

Nikogo nie trzeba przekonywać, że informacje są bezpieczne, kiedy trzymamy je w co najmniej dwóch kopiach. Google Drive co prawda nie służy mi do codziennego zabezpieczania plików, jednak przydaje się, kiedy trzeba szybko udostępnić duże pliki czy grafiki nowemu klientowi.

   Fakturowania

Prosty program do wystawiania faktur. Dzięki niemu prowadzenie dokumentacji jest łatwiejsze i można prowadzić je on-line.

   Notatnik

Dobre pomysły wymagają zapisania. Dlatego oprócz planera zadań mam własny notatnik, w którym zapisuję ciekawe idee oraz sprawy, które warto przemyśleć w kontekście konkretnych projektów. Dzięki temu łatwo mogę do nich wrócić. Co więcej, na sprawy warte uwagi napotykam zawsze wtedy, gdy przeglądam notatnik, dzięki czemu bezwiednie myślę o nich i szukam najlepszych rozwiązań.

   Facebook/Messenger/LinkedIn

Życie toczy się w mediach społecznościowych. Również tam jestem dostępny dla moich klientów, którzy chętnie kontaktują się ze mną na czatach lub w komentarzach. W social mediach staram się też na bieżąco informować o działalności w Medializer Group i wykorzystuję je jako kanał kontaktu z większą liczbą klientów jednocześnie.

   TeamViewer

To proste narzędzie do zdalnego kontrolowania pulpitu. Jest bezpłatne w wersji dla użytkowników prywatnych, firmy muszą wykupić subskrypcj